شرکت گسترش فولاد شهریار

در یک نگاه

شرکت گسترش فولاد شهریار از سال 1399 به‌عنوان مجری طرح‌ها و پروژه‌های زیر‌ساختی و توسعه‌ای مجتمع فولاد صنعت بناب آغاز به کار نمود. طرح‌های در حال اجرا در این شرکت شامل: احداث کارخانه تولید فروسیلیس به ظرفیت 25 هزار تن در سال، احداث واحد اکسیژن پلنت با ظرفیت تولید 5 هزار نرمال مترمکعب در ساعت جهت تولید گازهای اکسیژن، نیتروژن و آرگون، تامین و تصفیه آب و تصفیه پساب مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای به ظرفیت 100 لیتر بر ثانیه و برق‌رسانی 150 مگاواتی می باشد.

طرح های در حال اجرا شرکت گسترش فولاد شهریار

ایستگاه ریلی این شرکت از سال 1401 وارد فاز بهره‌برداری شده است و حمل مواد اولیه و محصول نهایی کارخانجات منطقه از طریق خط‌ریلی مزبور قابل انجام است. در سال 1403 با بهره‌برداری از واحد اکسیژن پلنت، تامین اکسیژن خطوط ذوب و نورد فولاد بناب از این محصل صورت خواهد گرفت. ورود به صنعت فروآلیاژها به‌عنوان مهمترین ماده کمکی صنعت با تعریف و اجرای پروژه احداث کارخانه تولید فروسیلیس در دو فاز با ظرفیت‌های 12500 تن در سال در شرکت گسترش فولاد شهریار آغاز شده است.

احداث فاز اول این کارخانه با سرمایه گذاری 5/3 میلیون یورو به علاوه 6 هزار میلیارد ریال از سال 1401 وارد فاز اجرایی شده است و در نیمه اول سال 1403 به بهره برداری خواهد رسید.

پیمایش به بالا